Kanyarodjunk rá akkor a lehetséges - esetleg szükséges - megoldásra. A hagyományos reklám 2 fontos mérőszáma az "elérések száma" és a "frekvencia", azaz hány embert ér el az üzenet és hányszor. Ezek most is fontosak, de kiderült, hogy van egy fontos 3. dimenzió is, angolul ENGAGEMENT. Mennyire vonódott be célcsoportunk a számunkra fontos üzenetbe. Kicsit hasonló, mint az újabb webes látogatottsági statisztikák között egyre fontosabb szerepet kapó lojalitási paraméterek - mennyi időt tölt el oldalunkon a felhasználó, és milyen gyakran tér oda vissza. Ezek igazi MÉLYSÉGI adatok. Jelen webes technológiák alkalmasak arra, hogy - a gyógyszerek magas értékének megfelelően - közvetítsék, ugyanakkor mérjék is a felhasználók számára szolgáltatott értékeket, illetve azok percepcióját azokról. Így van, erre a web 2.0, a nagy társasági háló kiválóan alkalmas. Egy feltétellel: a közösségeket tisztelet illeti meg, amely nem tűri meg a "hidden agenda"-t, a behálózást. A technológia ugyanis halott önmagában.
Egy ábrát lássunk erről az átalakuló világról.

Magas impaktú a csatornánk, ha hiteles, illetve értékes, gazdag tartalmat képes közvetíteni. Rizikót jelentenek azok a csatornák, amelyeken könnyen alakítunk ki elégedetlenséget, a törvényesség határait könnyen átlépik, negatív a megítélésük. A jövőre vonatkozó trend, hogy az orvoslátogatás impaktja csökken, kockázata nő (ugye, ezt könnyen belátjuk?). DE: nő pl. az eDetailing (az elektronikus csatornákon történő ügyfélcentrikus termék és szolgáltatás promóció) impaktja, miközben csökken a kockázata! Hurrá - mi is foglalkozunk ilyesmivel! Kérdés, hogy mikor mixelik össze a koktélt az új recept szerint a vállalatok, hogy azt elégedetten fogyasszák az érintettek?
Aki szeret prezi diákat nézni, azoknak ajánlott
letölteni!