Adam Schechter a Merck US Human Healthcare elnöke így látja. Hát erről írunk ebben a blogban!...lehetnék nagyképű. Nos, nem gondolom, hogy itt olvasott az elnök a témáról először, de előadást tartott egy komoly konferencián. Miért is mondta ezt?
Nem megy olyan jól a Merck-nek, mint régen, és hamarosan másoknak sem fog...ha nem tesznek valamit. Igen, a 2. fokozatba kell kapcsolni. Jelenleg 100 orvoslátogatói vizitből 56 végződik tényleges orvos-képviselő találkozásban. Ebből pedig 27 (!) pusztán minta, vagy egyéb átadásáról szól. Semmi tudomány! Az átlag vizit pedig - az elnök szerint - 4.6 perc hosszú. A legtöbben ennél kevesebbet mondanak (2.5 perc). Mi, magyarok még jobban állhatunk. Ilyen adatok mellett - ismerve az orvoslátogatói költségeket - nem csoda, ha a Merck is ritkítani akarja katonái számát. Ez van!
De miért? Mert szépen lassan átalakult az ügyfelek (orvosok) kommunikációs szokása. Kevesebb újság, kevesebb TV, kevesebb rádió, több internet és több mobil. Imígyen illik ezt figyelembe venni. Nem csak azért, hogy jobban menjen a bolt, hanem mert szokatlan és zavaró, ha nem veszik figyelembe az ember szokásait. Velem így van!

Egyébként amerikában (de mi sem állunk rosszul, orvosokra gondolok) a polgár média fogyasztásának (borzasztó!) 39%-át online teszi. A reklámköltés részesedése ellenben mindösszesen 4.5% online. Te fizetnél olyasmiért, amit a kutya meg nem néz, illetve csak az idegességét fokozza? Erről van szó.
Mi lehet a kiút? Holnap elmondom...