
Ismeretes, hogy 2000 és 2006 között az ipar 5.4 milliárd dollárt költött különféle bírságokra, pereskedésekre. Az előző 10 évben mindössze 395 milliót. Ebben óriási szerepet játszanak a bennfentesek információi: megsértett menedzserek, orvoslátogatók, kirúgott alkalmazottak, vagy egyszerűen csak az igazságért küzdők beszámolói. A kormány védi ezeket az embereket, sőt amennyiben az állam számára visszafizetést ér el a per, akkor a "besúgó" átlagban 16%-os sikerdíjat kap. Nos, ez esetenként dollár milliókat jelent. Ezért nevezik Rost a "professzionális fájdalomnak a pharma seggén." (elnézést, de ass áll eredetiben...)
Témánk szempontjából nem morális következtetést akarok levonni, inkább az új közösségi média erejét akarom hangsúlyozni. A több, mint 70 milliós blogszféra egyre nagyobb erőt képvisel. A hírek rendkívül gyorsan, és cenzúrázatlanul jelennek meg. Óriási hibát követnek el azok a vállalatok, akik nem gondolkodnak el ezen, és nem alakítanak ki közösségi médium stratégiát.