A változó gyógyszerreklámozási szabályozás és az átalakuló fogyasztói szokások miatt többen már a fogyasztók felé való gyógyszerreklámozás (DTC) új útjait keresik. Egyikük, Bob Ehrlich, a DTC Perspectives nevű cég elnöke "Blogok és DTC" címmel írt kommentárt.
Megállapítja, hogy jelenleg ugyan a blogok az iparágon belül dolgozók számára jelennek meg, el kell töprengeni azon, hogy vajon mikor válik a blogolás a gyógyszerek hatásának, mellékhatásának és különböző kockázatainak szócsövévé. Az új gyógyszerek megválasztásánál hamarosan domináns szerepet tölthetnek be, a szóbeszéd (word of mouth) formájában terjedő kommunikációban.
Az is elképzelhető, hogy a DTC reklámok száműzése után - mondja a szerző - a marketinges szakemberek számára komoly kihívás lesz a blogok ellenőrizhetetlen tartalmát valahogy a márkák tervezési folyamatába integrálni.
Magyarországon a probléma kicsit még távolinak tűnik, de egészen biztos vagyok benne, hogy csak idő kérdése, hogy mikor kezdenek el az orvosok és a "laikus" végfelhasználók beszélgetni a gyógyszerekről. Maguk között. És akkor már indul is a szóbeszéd, meg a vírus marketing...
Egyelőre egy ütős példát mutatnék be: a Revolution Health weblapját (aki vonzódik a Web 2.0-hoz, meg a klassz oldalakhoz, azoknak ajánlom.)
Szóval regisztráció után érdekel engem, hogy (csak a példa kedvéért!!) beteg...illetve sorstársaim milyen véleménnyel vannak a KÉK TABLETTÁRÓL. Begépelem, aztán várok picit. Nos, hamarosan előttem van 35 bátor férfi vallomása: mennyire találta hatékonynak, milyen volt mellékhatások tekintetében, mennyire egyszerű használni és persze, hogy ajánlaná-e erectilis dysfunctioban szenvedő sorstársainak? Ja, és a kommentek, amik sokkal személyesebbé teszik a rideg "rating"-et. Egyébként 2-10 között láttam az ajánlásokat (ugye a 2 az ijesztően rossz, míg a 10 a király kategória).
Például: "...a legtöbb, amit mondhatok, hogy nagyon hálás vagyok neki (a KÉK) amit a PE problémámmal tett!" - remélem valaki olvassa a gyártótól... Persze ő 10 pontot adott a hatékonyságra.
Azután: "Nem sok szerencsém volt ezzel a gyógyszerrel!" Ő persze 1-t adott, de nem részletezte az okokat, így nem is lehet komolyan venni.
De ilyen is akadt: "Drága és hatástalan a számomra, de én lány vagyok..." Antidepresszáns mellékhatásként jelentkezett az orgazmus elmaradása, amit sajnos a komoly befektetés sem volt képes visszaadni. Ennek ellenére 3-as az értékelés (hiába a nők kevesebbet is többnek értékelnek...)
Összességében átnézve a leírásokat meglepően (vagy ez nem is meglepő!) jó kép alakult ki bennem a szerről. Ezután persze nem kétséges, hogy mit döntök...
A vicc persze komoly üzenetet hordoz: őszinte, spontán megnyilatkozást a gyógyszerrel kapcsolatos fogyasztói élményekről! Hát mi kell még egy marketingesnek...?
Legközelebb sokkal kritikusabb leszek!! Vagy ne?
A téma iránt érdeklődők a szerzők egy Live Podcast formájában is meghallgathatják, mint a Pharma Marketing Talk vendégét, május 24-én.
Gyógyszerreklámok és a blogok
2007.05.15. 20:09 | dr_iMRE | Szólj hozzá!
Címkék: blog viagra sildenafil dtc
A bejegyzés trackback címe:
https://farma.blog.hu/api/trackback/id/tr8676415
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
