Egy viszonylag friss felmérés adatai (WhittmanHart, 2006.) azt mutatják, hogy a leghatalmasabb gyógyszeripari márkák sem veszik komolyan azt a tényt, hogy a postát felváltotta az e-mail és megjelent az ügyfélkapcsolat gyakorlata is.
- A 25 legnagyobb vényköteles márka közül (USA) mindössze 3 rendelkezik hűség-programmal.
- A top 100 legnagyobb gyógyszeripari termék weboldalai közül csak 5% küldött valamilyen e-mail üzenetet(!!).
- A 25 mega-márka közül csak 15 rendelkezett valamiféle e-mail programmal.
- Az e-mail hírleveleket, illetve egyéb e-mail üzeneteket kiküldő oldalak esetében a többség nem rendelkezik konzisztens stratégiával (üdvözlő mail, gyakoriság, téma).
Mi az üzenet? Természetesen a fokozottabb realitásérzet szükségessége! Ha értéket, mondom ÉRTÉKET termelünk, akkor figyelni kell a vásárlókra, törődni velük, babusgatni, keresni a kapcsolatok lehetőségét. Az e-mail ma már régi szerzetnek számít, bár még mindig az egyik leghatékonyabb online eszköz. Tessék használni!
Egy megjegyzés: mielőtt használnánk a jó öreg e-mail adta lehetőségeket, érdemes elgondolkodni, hogy eddig miért nem tettük?