Valami, amit nem illik csinálni: blogot írni jó, blogot olvasni jó. Miért? Mert HINNI akarunk benne. Debbie Weil, a vállalati blogírás specialistája elkövetett egy nagy hibát: egyik kliense számára (akitől bizony pénzt kap), annak termék blogjához "segítséget" kért kollégáitól, hogy kicsit élénkítsék a blog kommentjeit. Ez az Alli blogja, a GSK testsúlykarbantartó, nem vényköteles gyógyszeréhez. A blog elindítása kifejezetten haladó gondolat volt (a név szerintem nem szerencsés, de legalább őszintén szól arról, hogy itt bizony egy termékről lesz szó). A fizetett szakértő tagtoborzója viszont oly nagy ellenérzést váltott ki szabadlelkű kollégái némelyikéből, hogy bizony kitették a számukra írt személyes levelet. Ugye, ezért is klassz a blog! Lehet ventillálni az embert bosszantó dolgokat.
A vállalati blogok írásánál különösen kritikus tényező a hiteles, őszinte kommunikáció, hacsak nem azt akarjuk bizonyítani, hogy a blog haszontalan eszköz a vállalati kommunikációban. Mit tennék a GSK helyében ezek után? Hát, eltöprengenék a szakértőm hozzáértésén, mivel elég bajom van az állandó kritikákkal, meg perekkel. Másrészt jó úton jár a GSK, csak egy nagyon egyszerű elvre kell figyelnie, amit én is bölcs orvoslátogatói tréneremtől hallottam: "Vajon az édesanyádnak is így ajánlanád a gyógyszert?"
Kérlek, kommenteljél az ügyfelem blogján!
2007.07.12. 18:05 | dr_iMRE | 3 komment
Címkék: gsk alli
A bejegyzés trackback címe:
https://farma.blog.hu/api/trackback/id/tr43116870
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
