Mostanában jelent meg az USA-ban a 10. nemzeti felmérés, ami a fogyasztók reakcióit elemzi, amit a vényköteles gyógyszerek reklámjai váltottak ki. Nálunk ugye ilyen reklám jelenleg tilos, és meg lennék lepve, ha holnap megengednék...
Az 1503 felnőttre kitejedő vizsgálat egyik érdekes megállapítása, hogy a reklámot megnéző emberek mindössze 8%- rohant az orvoshoz feliratni a gyógyszert! Viszont egyéb információkat a többség tudni szeretne. Miután átveszi a receptet, a páciensek 75%-a további információ után kutakodik gyógyszeréről. Sőt ezek egy része nem is néz meg több reklámot a gyógyszeréről.
Az is érdekes, hogy a többség (73%) azt a véleményt fogadja el, hogy a gyógyszer reklámja segít az embereknek abban, hogy saját egészségükkel foglalkozzanak.
A magát gyógyszerügyileg tudatosabbnak valló páciensek pedig nagyobb valószínűséggel fognak orvosukkal beszélgetni egy a reklámokban látott gyógyszerről.
Milyen tanulságok vonhatóak le a vizsgálatból? Igen, azt elfelejtettem megjegyezni, hogy az FDA (az amerikai OGYI) technikai segítségével zajlott a vizsgálat. Szóval a páciensek - bármily szkeptikusak a gyógyszeriparral szemben - FIGYELNEK a gyógyszer reklámokra, és kutatnak a információk után. Megtehetik, mert irgalmatlan mennyiségű információ áll a rendelkezésükre. Ezek az informáltabbak pedig sokkal jobban szeretnek a gyógyszerekről beszélgetni a doktorokkal. 10 év alatt jóval tudatosabbak lettek a páciensek az egészségüket érintő kérdésekben, aminek az oka jelentős mértékben annak köszönhető, hogy szinte azonnal szerezhetnek infót az internetről.
Az a populáris nézet pedig nem tűnik igaznak, hogy a reklám után rohanás van a rendelőbe a "csodaszer" feliratására.
Vajon mi a helyzet Magyarországon?
Hogy reagál a konszúmer a gyógyszerhirdetésre?
2007.05.17. 15:34 | dr_iMRE | 1 komment
Címkék: reklám dtc
· 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://farma.blog.hu/api/trackback/id/tr3977312
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: https://www.prakard.com/viewtopic.php?f=35 2019.01.06. 10:51:43
Chevrolet explorer 17 скачать бесплатно на русском языке - setacharbi
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Pius 2007.05.18. 22:49:47
Nem konszúmer, könszjúmő. Korulbelul.
