Rólunk

Dinnyés Imre és Palavics József vagyunk. Orvosi végzettséggel rendelkezünk, de viszonylag hamar rájöttünk arra, hogy jobban járnak a betegek velünk, ha nem késsel, tűvel segítjük őket. Így jutottunk el a gyógyszeripar, gyógyszermarketing különböző bugyraiba.

Flickr képek

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from the Medical Imaging Gallery group pool. Make your own badge here.

Címkék

2.0 (3) alli (2) álmok (1) ama (1) amsa (1) avandia (1) b3 (1) blog (6) blogkarnevál (1) bodza (1) bodzaital (1) buli (1) champix (1) cialis (1) csajok (1) csontdaganat (1) cuba gooding (1) dilbert (1) dohányzás (2) dokim.hu (1) dr.house (1) dtc (2) dubecz attila (1) ebling (1) ehealth (1) élmények (1) ember (1) érdekességek (1) erotika (2) érzések (1) exubera (1) e mail (1) filozófia (1) flu (1) gsk (3) gupta (1) gyógyszeripar (2) healtcare blog (1) health (1) house (1) http (1) humor (2) influenza (1) iphone (1) írás (1) j&j (1) janssen cilag (1) januvia (1) john (1) kampány (1) kapcsolat (1) kevin (1) közösségi (1) láb (1) library (1) love (1) mack (1) manhattan (1) marketing (1) marketing mix (1) medical (1) medicine (1) mediq (1) merck (2) merketing (1) microsoft (1) mindmap (1) moore (4) multinacionális (1) myeloma (1) myspace (1) nissen (2) (1) nyugtalan (1) ophrah (1) orvosi (1) orvosi blogok (1) orvoslátogatás (2) orvosoknak metakereső (1) p2p (1) peter rost (1) pfizer (1) pharma (4) pharmagossip (1) pharma blog (1) pharmfree (1) pollner (1) portál (1) powerpoint (1) ppt (1) prezentáció (1) rap (1) reklám (4) rls (1) rosiglitazone (2) rost (1) rss (1) sermo (1) sicko (5) sildenafil (1) slideshare (1) szemantikus (1) szerelem (1) szex (1) termékmenedzser (1) természet (1) tüdőrák (2) túrázás (1) turizmus (1) vakcina (1) védőoltás (1) velcade (1) viagra (1) világ (1) vírus (1) web (3) web 2.0 (2) wiki (3) wikipedia (1) yoomla (2) youtube (5) dr. (1) Címkefelhő

Sitemeter

Első Magyar Farma Blog

A magyar farma-biznisz meglehetősen ódivatú. Reklámok, hirdetések, orvoslátogatók, konferenciák...ah! De már itt kopogtat a Pharma 2.0 (bár sokak szerint még 1.0 sem volt, csak egy erős béta). Így aztán mi vállaltuk be azt a húzós munkát, hogy vízionálunk egy izgalmasabb, a web adta lehetőségeket jobban felhasználó iparágat! De - mit nem mondunk - jól van ez így!!

Friss topikok

Archívum

Hogy reagál a konszúmer a gyógyszerhirdetésre?

2007.05.17. 15:34 | dr_iMRE | 1 komment

Címkék: reklám dtc

Mostanában jelent meg az USA-ban a 10. nemzeti felmérés, ami a fogyasztók reakcióit elemzi, amit a vényköteles gyógyszerek reklámjai váltottak ki. Nálunk ugye ilyen reklám jelenleg tilos, és meg lennék lepve, ha holnap megengednék...

Az 1503 felnőttre kitejedő vizsgálat egyik érdekes megállapítása, hogy a reklámot megnéző emberek mindössze 8%- rohant az orvoshoz feliratni a gyógyszert! Viszont egyéb információkat a többség tudni szeretne. Miután átveszi a receptet, a páciensek 75%-a további információ után kutakodik gyógyszeréről. Sőt ezek egy része nem is néz meg több reklámot a gyógyszeréről.

Az is érdekes, hogy a többség (73%) azt a véleményt fogadja el, hogy a  gyógyszer reklámja segít az embereknek abban, hogy saját egészségükkel foglalkozzanak.

A magát gyógyszerügyileg tudatosabbnak valló páciensek pedig nagyobb valószínűséggel fognak orvosukkal beszélgetni egy a reklámokban látott gyógyszerről.

Milyen tanulságok vonhatóak le a vizsgálatból? Igen, azt elfelejtettem megjegyezni, hogy az FDA (az amerikai OGYI) technikai segítségével zajlott a vizsgálat. Szóval a páciensek - bármily szkeptikusak a gyógyszeriparral szemben - FIGYELNEK a gyógyszer reklámokra, és kutatnak a  információk után. Megtehetik, mert irgalmatlan mennyiségű információ áll a rendelkezésükre. Ezek az informáltabbak pedig sokkal jobban szeretnek a gyógyszerekről beszélgetni a doktorokkal. 10 év alatt jóval tudatosabbak lettek a páciensek az egészségüket érintő kérdésekben, aminek az oka jelentős mértékben annak köszönhető, hogy szinte azonnal szerezhetnek infót az internetről.

Az a populáris nézet pedig nem tűnik igaznak, hogy a reklám után rohanás van a rendelőbe a "csodaszer" feliratására.

Vajon mi a helyzet Magyarországon?

A bejegyzés trackback címe:

https://farma.blog.hu/api/trackback/id/tr1777312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pius 2007.05.18. 22:49:47

Nem konszúmer, könszjúmő. Korulbelul.