Rólunk

Dinnyés Imre és Palavics József vagyunk. Orvosi végzettséggel rendelkezünk, de viszonylag hamar rájöttünk arra, hogy jobban járnak a betegek velünk, ha nem késsel, tűvel segítjük őket. Így jutottunk el a gyógyszeripar, gyógyszermarketing különböző bugyraiba.

Flickr képek

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from the Medical Imaging Gallery group pool. Make your own badge here.

Címkék

2.0 (3) alli (2) álmok (1) ama (1) amsa (1) avandia (1) b3 (1) blog (6) blogkarnevál (1) bodza (1) bodzaital (1) buli (1) champix (1) cialis (1) csajok (1) csontdaganat (1) cuba gooding (1) dilbert (1) dohányzás (2) dokim.hu (1) dr.house (1) dtc (2) dubecz attila (1) ebling (1) ehealth (1) élmények (1) ember (1) érdekességek (1) erotika (2) érzések (1) exubera (1) e mail (1) filozófia (1) flu (1) gsk (3) gupta (1) gyógyszeripar (2) healtcare blog (1) health (1) house (1) http (1) humor (2) influenza (1) iphone (1) írás (1) j&j (1) janssen cilag (1) januvia (1) john (1) kampány (1) kapcsolat (1) kevin (1) közösségi (1) láb (1) library (1) love (1) mack (1) manhattan (1) marketing (1) marketing mix (1) medical (1) medicine (1) mediq (1) merck (2) merketing (1) microsoft (1) mindmap (1) moore (4) multinacionális (1) myeloma (1) myspace (1) nissen (2) (1) nyugtalan (1) ophrah (1) orvosi (1) orvosi blogok (1) orvoslátogatás (2) orvosoknak metakereső (1) p2p (1) peter rost (1) pfizer (1) pharma (4) pharmagossip (1) pharma blog (1) pharmfree (1) pollner (1) portál (1) powerpoint (1) ppt (1) prezentáció (1) rap (1) reklám (4) rls (1) rosiglitazone (2) rost (1) rss (1) sermo (1) sicko (5) sildenafil (1) slideshare (1) szemantikus (1) szerelem (1) szex (1) termékmenedzser (1) természet (1) tüdőrák (2) túrázás (1) turizmus (1) vakcina (1) védőoltás (1) velcade (1) viagra (1) világ (1) vírus (1) web (3) web 2.0 (2) wiki (3) wikipedia (1) yoomla (2) youtube (5) dr. (1) Címkefelhő

Sitemeter

Első Magyar Farma Blog

A magyar farma-biznisz meglehetősen ódivatú. Reklámok, hirdetések, orvoslátogatók, konferenciák...ah! De már itt kopogtat a Pharma 2.0 (bár sokak szerint még 1.0 sem volt, csak egy erős béta). Így aztán mi vállaltuk be azt a húzós munkát, hogy vízionálunk egy izgalmasabb, a web adta lehetőségeket jobban felhasználó iparágat! De - mit nem mondunk - jól van ez így!!

Friss topikok

Archívum

Gyógyszerreklámok és a blogok

2007.05.15. 20:09 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: blog viagra sildenafil dtc

A változó gyógyszerreklámozási szabályozás és az átalakuló fogyasztói szokások miatt többen már a fogyasztók felé való gyógyszerreklámozás (DTC) új útjait keresik. Egyikük, Bob Ehrlich, a DTC Perspectives nevű cég elnöke "Blogok és DTC" címmel írt kommentárt.

Megállapítja, hogy jelenleg ugyan a blogok az iparágon belül dolgozók számára jelennek meg, el kell töprengeni azon, hogy vajon mikor válik a blogolás a gyógyszerek hatásának, mellékhatásának és különböző kockázatainak szócsövévé. Az új gyógyszerek megválasztásánál hamarosan domináns szerepet tölthetnek be, a szóbeszéd (word of mouth) formájában terjedő kommunikációban.

Az is elképzelhető, hogy a DTC reklámok száműzése után - mondja a szerző - a marketinges szakemberek számára komoly kihívás lesz a blogok ellenőrizhetetlen tartalmát valahogy a márkák tervezési folyamatába integrálni.

Magyarországon a probléma kicsit még távolinak tűnik, de egészen biztos vagyok benne, hogy csak idő kérdése, hogy mikor kezdenek el az orvosok és a "laikus" végfelhasználók beszélgetni a gyógyszerekről. Maguk között. És akkor már indul is a szóbeszéd, meg a vírus marketing...

Egyelőre egy ütős példát mutatnék be: a Revolution Health weblapját (aki vonzódik a Web 2.0-hoz, meg a klassz oldalakhoz, azoknak ajánlom.)

Szóval regisztráció után érdekel engem, hogy (csak a példa kedvéért!!) beteg...illetve sorstársaim milyen véleménnyel vannak a KÉK TABLETTÁRÓL. Begépelem, aztán várok picit. Nos, hamarosan előttem van 35 bátor férfi vallomása: mennyire találta hatékonynak, milyen volt mellékhatások tekintetében, mennyire egyszerű használni és persze, hogy ajánlaná-e erectilis dysfunctioban szenvedő sorstársainak? Ja, és a kommentek, amik sokkal személyesebbé teszik a rideg "rating"-et. Egyébként 2-10 között láttam az ajánlásokat (ugye a 2 az ijesztően rossz, míg a 10 a király kategória).

Például: "...a legtöbb, amit mondhatok, hogy nagyon hálás vagyok neki (a KÉK) amit a PE problémámmal tett!" - remélem valaki olvassa a gyártótól... Persze ő 10 pontot adott a hatékonyságra.

Azután: "Nem sok szerencsém volt ezzel a gyógyszerrel!" Ő persze 1-t adott, de nem részletezte az okokat, így nem is lehet komolyan venni.

De ilyen is akadt: "Drága és hatástalan a számomra, de én lány vagyok..." Antidepresszáns mellékhatásként jelentkezett az orgazmus elmaradása, amit sajnos a komoly befektetés sem volt képes visszaadni. Ennek ellenére 3-as az értékelés (hiába a nők kevesebbet is többnek értékelnek...)

Összességében átnézve a leírásokat meglepően (vagy ez nem is meglepő!) jó kép alakult ki bennem a szerről. Ezután persze nem kétséges, hogy mit döntök...

A vicc persze komoly üzenetet hordoz: őszinte, spontán megnyilatkozást a gyógyszerrel kapcsolatos fogyasztói élményekről! Hát mi kell még egy marketingesnek...?

Legközelebb sokkal kritikusabb leszek!! Vagy ne?

A téma iránt érdeklődők a szerzők egy Live Podcast formájában is meghallgathatják, mint a Pharma Marketing Talk vendégét, május 24-én.

A bejegyzés trackback címe:

https://farma.blog.hu/api/trackback/id/tr3476415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.