Rólunk

Dinnyés Imre és Palavics József vagyunk. Orvosi végzettséggel rendelkezünk, de viszonylag hamar rájöttünk arra, hogy jobban járnak a betegek velünk, ha nem késsel, tűvel segítjük őket. Így jutottunk el a gyógyszeripar, gyógyszermarketing különböző bugyraiba.

Flickr képek

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from the Medical Imaging Gallery group pool. Make your own badge here.

Címkék

2.0 (3) alli (2) álmok (1) ama (1) amsa (1) avandia (1) b3 (1) blog (6) blogkarnevál (1) bodza (1) bodzaital (1) buli (1) champix (1) cialis (1) csajok (1) csontdaganat (1) cuba gooding (1) dilbert (1) dohányzás (2) dokim.hu (1) dr.house (1) dtc (2) dubecz attila (1) ebling (1) ehealth (1) élmények (1) ember (1) érdekességek (1) erotika (2) érzések (1) exubera (1) e mail (1) filozófia (1) flu (1) gsk (3) gupta (1) gyógyszeripar (2) healtcare blog (1) health (1) house (1) http (1) humor (2) influenza (1) iphone (1) írás (1) j&j (1) janssen cilag (1) januvia (1) john (1) kampány (1) kapcsolat (1) kevin (1) közösségi (1) láb (1) library (1) love (1) mack (1) manhattan (1) marketing (1) marketing mix (1) medical (1) medicine (1) mediq (1) merck (2) merketing (1) microsoft (1) mindmap (1) moore (4) multinacionális (1) myeloma (1) myspace (1) nissen (2) (1) nyugtalan (1) ophrah (1) orvosi (1) orvosi blogok (1) orvoslátogatás (2) orvosoknak metakereső (1) p2p (1) peter rost (1) pfizer (1) pharma (4) pharmagossip (1) pharma blog (1) pharmfree (1) pollner (1) portál (1) powerpoint (1) ppt (1) prezentáció (1) rap (1) reklám (4) rls (1) rosiglitazone (2) rost (1) rss (1) sermo (1) sicko (5) sildenafil (1) slideshare (1) szemantikus (1) szerelem (1) szex (1) termékmenedzser (1) természet (1) tüdőrák (2) túrázás (1) turizmus (1) vakcina (1) védőoltás (1) velcade (1) viagra (1) világ (1) vírus (1) web (3) web 2.0 (2) wiki (3) wikipedia (1) yoomla (2) youtube (5) dr. (1) Címkefelhő

Sitemeter

Első Magyar Farma Blog

A magyar farma-biznisz meglehetősen ódivatú. Reklámok, hirdetések, orvoslátogatók, konferenciák...ah! De már itt kopogtat a Pharma 2.0 (bár sokak szerint még 1.0 sem volt, csak egy erős béta). Így aztán mi vállaltuk be azt a húzós munkát, hogy vízionálunk egy izgalmasabb, a web adta lehetőségeket jobban felhasználó iparágat! De - mit nem mondunk - jól van ez így!!

Friss topikok

Archívum

Pharma 2.0

2007.05.12. 16:03 | dr_iMRE | 2 komment

Címkék: web 2.0 pharma gyógyszeripar

Összefoglalva - számomra, egyszerű júzer számára - a 2. generációs Web és a 2. generációs orvoslás lényege:

  • Rendkívül gyorsan és könnyen hozzájuthatok a számomra fontos információhoz (szinte annak megszületésének pillanatában!) - MINDIG A HULLÁM TETEJÉN SZÖRFÖZHETEK!
  • Rendkívül gyorsan és könnyen hozzájuthatok mások számomra fontos tapasztalataihoz és ők az enyémhez - AZT HASZNÁLHATOM, AMI MÁSNÁL MÁR MŰKÖDIK.
  • Rendkívül könnyen és gyorsan kapcsolatba kerülhetek számomra fontos, érdekes emberekkel, csoportokkal - A VILÁG-FALU TÉNYLEG VILÁG-FALU LESZ SZÁMOMRA.
  • Együtt alkothatok, dolgozhatok, szórakozhatok, vállalkozhatok akivel csak akarok.

A gyakorló orvosok számára még egy alapvető lehetőség nyílik meg:
  • Még szorosabb kapcsolatba kerülhetek a pácienseimmel.

Remélem valami hasonló fog történni...

A gyógyszeripar számára feltehetően nagy kíhívást és nagy lehetőséget jelent az új közösségi média, aminek a Web 2.0 a szíve közepe lehet.

Kihívás lesz számára a viharos gyorsasággal terjedő, az orvosi (és persze a laikus) tapasztalat vezérelte, cenzurázatlan és cenzúrázhatatlan "szóbeszéd", ami túlnövi, lehengerli a hivatalos nyilatkozatok, reklámok, cikkek erejét.  Ez lesz az igazi Fázis-IV. vizsgálatok korszaka! Mindenki elmondhatja, hogy mit ÉLT ÁT valójában adott gyógyszer, terápia alkalmazása során.  A hitelesség kemencéje lesz talán? Néhány Web 2-es egészség-portálon már pontozzák az orvosokat - nem a feljebbvalók, hanem a páciensek (pl. revolutionhealth.com)! Lehet, hogy hamarosan a pirulákat és a gyártókat is pontozni fogják? És nem az OGYI, vagy az FDA, hanem a doktorok és a páciensek?

Mit jelent ez? Szerintem fejlődést. Az kap elismerést, aki/ami azt TUDJA/TESZI, amit mond. A vállalati Küldetési Nyilatkozatok jogerőre emelkednek, mivel a "beteg emberek szolgálata", a "gyógyítás elősegítése" nap mint nap találkozhat a valósággal. Igazi verseny indulhat el az igazi kiválóság irányában.

Ugyanakkor hatalmas lehetőség is lesz a web 2.0 alakította közösségi média. A hagyományos médiákhoz képest sokkal kisebb költséggel, sokkal nagyobb eredményt lehet elérni az egyre erősödő virtuális közösségek számára biztosított értékteremtő szolgáltatásokkal.

A hagyományosan meggyőzésen alapuló kommunikációt (reklám, hirdetés, orvoslátogatás) és az elmagyarázás alapon működő PR-t fokozatosan kiegészíti, formálja és átformálja a közösségi média megerősödése. A megmondom, megmagyarázom helyett kialakul a mi a véleményed, mit szólsz hozzá, illetve a mit szólhatok hozzá megközelítés.  Aki ebben a környezetben elnyeri a közösség bizalmát, annak esetleg nem is kell többé TV spot-ot gyártania... Ezt nevezem én Pharma 2.0-nak...

Vajon mivel lehet az orvosok és pácienseik mágikus BIZALMÁT elnyerni? ...hmm?

A bejegyzés trackback címe:

https://farma.blog.hu/api/trackback/id/tr5574734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pajo 2007.05.14. 18:29:12

"If you do build a great experience, customers tell each other about that. Word of mouth is very powerful."

— Jeff Bezos, Amazon.com founder, internet entrepreneur.

én ilyeneket tudok:)

dr_iMRE 2007.05.14. 19:30:41

Köszönjük Jeff! Élmény és tapasztal + WoM. Picit kifejtősebben is lehet, mert az "ördög a részletekben lakozik."