Rólunk

Dinnyés Imre és Palavics József vagyunk. Orvosi végzettséggel rendelkezünk, de viszonylag hamar rájöttünk arra, hogy jobban járnak a betegek velünk, ha nem késsel, tűvel segítjük őket. Így jutottunk el a gyógyszeripar, gyógyszermarketing különböző bugyraiba.

Flickr képek

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from the Medical Imaging Gallery group pool. Make your own badge here.

Címkék

2.0 (3) alli (2) álmok (1) ama (1) amsa (1) avandia (1) b3 (1) blog (6) blogkarnevál (1) bodza (1) bodzaital (1) buli (1) champix (1) cialis (1) csajok (1) csontdaganat (1) cuba gooding (1) dilbert (1) dohányzás (2) dokim.hu (1) dr.house (1) dtc (2) dubecz attila (1) ebling (1) ehealth (1) élmények (1) ember (1) érdekességek (1) erotika (2) érzések (1) exubera (1) e mail (1) filozófia (1) flu (1) gsk (3) gupta (1) gyógyszeripar (2) healtcare blog (1) health (1) house (1) http (1) humor (2) influenza (1) iphone (1) írás (1) j&j (1) janssen cilag (1) januvia (1) john (1) kampány (1) kapcsolat (1) kevin (1) közösségi (1) láb (1) library (1) love (1) mack (1) manhattan (1) marketing (1) marketing mix (1) medical (1) medicine (1) mediq (1) merck (2) merketing (1) microsoft (1) mindmap (1) moore (4) multinacionális (1) myeloma (1) myspace (1) nissen (2) (1) nyugtalan (1) ophrah (1) orvosi (1) orvosi blogok (1) orvoslátogatás (2) orvosoknak metakereső (1) p2p (1) peter rost (1) pfizer (1) pharma (4) pharmagossip (1) pharma blog (1) pharmfree (1) pollner (1) portál (1) powerpoint (1) ppt (1) prezentáció (1) rap (1) reklám (4) rls (1) rosiglitazone (2) rost (1) rss (1) sermo (1) sicko (5) sildenafil (1) slideshare (1) szemantikus (1) szerelem (1) szex (1) termékmenedzser (1) természet (1) tüdőrák (2) túrázás (1) turizmus (1) vakcina (1) védőoltás (1) velcade (1) viagra (1) világ (1) vírus (1) web (3) web 2.0 (2) wiki (3) wikipedia (1) yoomla (2) youtube (5) dr. (1) Címkefelhő

Sitemeter

Első Magyar Farma Blog

A magyar farma-biznisz meglehetősen ódivatú. Reklámok, hirdetések, orvoslátogatók, konferenciák...ah! De már itt kopogtat a Pharma 2.0 (bár sokak szerint még 1.0 sem volt, csak egy erős béta). Így aztán mi vállaltuk be azt a húzós munkát, hogy vízionálunk egy izgalmasabb, a web adta lehetőségeket jobban felhasználó iparágat! De - mit nem mondunk - jól van ez így!!

Friss topikok

Archívum

A legjobb gyógyszer weblapok - kutatás

2007.07.26. 10:19 | dr_iMRE | 4 komment

Címkék: manhattan januvia

A Manhattan Research közölte a legjobb 10 gyógyszer weboldal rangsorát, amit az orvosok előszeretettel látogatnak. Íme:

1  Januvia
2   Singulair
3   Advair
4   Chantix           

5   Adderall XR                                                

6   Byetta                                              

7   Gardasil                                                 

8   Vytorin                                                  

9   Avandia                                                 

10  Concerta    
























A mérések alapja az orvosi látogatások száma, illetve az oldalakon mért megelégedettségi adatok. A vizsgálat szerint az orvosok egyre gyakrabban látogatnak olyan termékoldalakat, ahol korai stádiumban lévő, vagy újabb kezelésekről informálódhatnak, klinikai híreket olvashatnak. A reklámozott termékek is növelik a látogatók számát.  Természetesen ezek az oldalak a márkák központi oldalaivá válhatnak a virtuális világban, így komoly lehetőséget jelenthetnek a gyártóknak, hogy számos új ügyfelet szerezzenek és fokozottan elégítsék ki az egyébként nem lankadó információs éhségüket.

Pfizer PR a YouTube-on

2007.07.21. 15:54 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: pfizer exubera

A Pharma Marketing Blog szerzője a Pfizer új inhalációs inzulinjával (Exubera) kapcsolatban írja, hogy a hivatalos TV reklám (mivel az amcsiknál lehet ilyet is) gyengéje, hogy nem mutatja meg a gyógyszer igazi előnyeit, csak a használata utáni gyanús boldogságot. Ugyanakkor felkerült egy rövid CNN spot a gyógyszerről (ki tehette fel?), ami sokkal komolyabb reklámértéket képvisel, mivel látjuk, hogy miért jobb a szurinál - csak egy nagy lélegzet.


Tényleg jó!

Elillanó gyanakvás

2007.07.17. 11:27 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: blog pollner

Pollner Médiablogjában találtam utalást egy friss Népszabadág cikkre a fenti címen. A magyar blogszféra meghatározó személyisége kedvezően nyilatkozik a "kökori" média ezen megnyilvánulásáról. Miért? Mert az eddigi lesajnáló, amatőrizmust meg ilyesmiket emlegető szemlélet lassan kiegyensúlyozottabbá kezd vállni. A blogger nem újságíró és nem is médiaszakember - általában. De a média részévé válik, fogyasztóból szolgáltatóvá. Ha sok ilyen van (és egész jók, vagy kellően rosszak!), akkor persze tényezővé válik a hagyományos médiumok mellett. Jönnek a reflexek, meg a zsigeri érzések, persze racionalizálás keretében. De idővel a mérleg beáll.

Pollner - a cikkben nyilatkozva - nem gondolja, hogy annyira megizmosodott volna a magyar blog-média, hogy már elfogadást nyert az "ősök" részéről is, hanem egyszerűen a vezető, nemzetközi médiák maguk is lehetővé teszik a laikus újságírást oldalaikon. Szóval TREND. Ha a közvélemény ezt akarja, akkor legalább a saját oldalain tegye, ne menjen ellenőrizhetetlen vízekre. A fájlmegosztás megjelenése is pereket és megtorlást okozott kezdetben, de kezdik a kárvallottak (kiadók) belátni, hogy itt bizony valami eltaposhatatlan született, ezért új üzleti modellt kell kidolgozni.

Michael Moore nekiment a CNN-nek

2007.07.14. 17:59 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: sicko gupta

Kezd felforrósodni a levegő amerika legismertebb dokumentaristája körül!

Ma nyílt levélben szólította meg a SICKO szerzője a CNN hírcsatornát. Azt kéri számon a hitelességére büszke média óriástól, hogy nem korrigálta a SICKO-t érintő egyik riportjában elhangzott súlyos tévedeseit. Az ominózus riportban Dr. Gupta vette kritikusan szemügyre a film állításait. Mint később kiderült a szakembernek számos tényt nem sikerült a valóságnak megfelelően bemutatni, amiről később a Larry King Live-ban szemtől szembe is került a két fél. Gupta részben korrigálta is állításait.

Egy régebbi levelében Moore Gupta számos állítását cáfolta, eléggé meggyőzően.

A mai nyílt levélben Moore megígéri, hogy a CNN legrosszabb rémálmává válik, ha ezeket a hibákat nem korrigálja. Felemlíti, hogy ezáltal elúszott a megbízhatóságuk. A gyógyszeriparból származó reklámbevételeket is megszellőzteti, melyek hallgatásra késztetik a céget.

Lehet, hogy következő filmje a médiával foglalkozik majd?

Egyébként Moore arra a kérdésre, hogy mit szól az interneten terjedő kalózmásolathoz, azt felete, hogy nem ért egyet a jelenlegi jogvédelemmel, és abszolút nem bánja, hogy így is terjed a film. Bevételei e letöltések ellenére is meglehetősen jó!

Egészség-keresők - keresőspecialisták

2007.07.14. 09:20 | dr_iMRE | 2 komment

Címkék: orvosoknak metakereső dokim.hu

Ha a Google, vagy Yahoo! szinte mindent megkeres és rendszerez az interneten, akkor érdemes olyan keresőt csinálni, ami mondjuk csak a mérnököknek, vagy az egészség iránt érdeklődőknek készült? Úgy tűnik igen! A speciális témára szakosodott keresők (nevezzük vertikális keresőknek, vagy metakeresőknek) közül több kiemelkedő látogatottsággal és nem utolsó sorban bevétellel is büszkélkedhet. Ilyen pl. a GlobalSpec mérnöki kereső. 3.5 millió felhasználója és heti 20.000 új belépője van. Egészség témában a Healthline arat. 2006-ban 2.5 millió egyedi látogatója volt, havonta. 1 év alatt meghétszerezte látogatói számát. Ezek a keresők speciális technikáikkal ugyanis leszűkítik az internet nagy hálózatát (ami ugye értéket és szemetet egyaránt tartalmaz) a témájuknak megfelelő minőségi oldalakra, tartalmakra, adatbázisokra, amelyekből - nem kell nagy jártasság hogy kitaláljuk - jóval értékesebb, relevánsabb és megbízhatóbb információ nyerhető. Persze a nagy, általános keresők is próbálkoznak ilyen jellegű tematizálással.

A kérdés érdekes olyan szempontból is, hogy hol költse el az egészséghez, betegséghez, gyógyszerekhez kapcsolódó hirdetésre a pénzt az ipar? A Jupiter kutatása szerint az interneten egészség iránt érdeklődők nagyon is hajlamosak speciális oldalakat felkeresni! Ezért nem meglepő, hogy az egészségkeresők jelentős keresési forgalmat bonyolíthatnak le.






Az amerikai internetezők 25%-a szerint a web alapvető fontosságú az egészségükkel való törődésben!

Magyarországon is működnek ilyen vertikális egészség keresők: az Orvosoknak Metakereső szakemberek számára biztosít speciális keresési lehetőséget, míg a dokim.hu a laikusok számára nélkülözhetetlen, ha biztosra akarnak menni.

Az Economist bővebben is tárgyalja a vertikális keresők jövőjét.

Kérlek, kommenteljél az ügyfelem blogján!

2007.07.12. 18:05 | dr_iMRE | 3 komment

Címkék: gsk alli

Valami, amit nem illik csinálni: blogot írni jó, blogot olvasni jó. Miért? Mert HINNI akarunk benne. Debbie Weil, a vállalati blogírás specialistája elkövetett egy nagy hibát: egyik kliense számára (akitől bizony pénzt kap), annak termék blogjához "segítséget" kért kollégáitól, hogy kicsit élénkítsék a blog kommentjeit. Ez az Alli blogja, a GSK testsúlykarbantartó, nem vényköteles gyógyszeréhez. A blog elindítása kifejezetten haladó gondolat volt (a név szerintem nem szerencsés, de legalább őszintén szól arról, hogy itt bizony egy termékről lesz szó). A fizetett szakértő tagtoborzója viszont oly nagy ellenérzést váltott ki szabadlelkű kollégái némelyikéből, hogy bizony kitették a számukra írt személyes levelet. Ugye, ezért is klassz a blog! Lehet ventillálni az embert bosszantó dolgokat.

A vállalati blogok írásánál különösen kritikus tényező a hiteles, őszinte kommunikáció, hacsak nem azt akarjuk bizonyítani, hogy a blog haszontalan eszköz a vállalati kommunikációban. Mit tennék a GSK helyében ezek után? Hát, eltöprengenék a szakértőm hozzáértésén, mivel elég bajom van az állandó kritikákkal, meg perekkel. Másrészt jó úton jár a GSK, csak egy nagyon egyszerű elvre kell figyelnie, amit én is bölcs orvoslátogatói tréneremtől hallottam: "Vajon az édesanyádnak is így ajánlanád a gyógyszert?"

Urigro - pisiljen büszként és hangosan!

2007.07.12. 17:35 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: reklám

"Ha nehezen csurrant a férfiú,
Bizton segít az Urigro!"

Görbe tükör a gyógyszeripari reklámokról - de nagyon vicces! (a szer Magyarországon nincsen törzskönyvezve...szerintem sehol sincs).

MedIQ - középdöntő győztes blog!!

2007.07.11. 21:58 | dr_iMRE | 1 komment

Címkék: mediq

Gratulálunk a MedIQ-nak a Golden Blog új kategóriájában elért kiemelkedő eredményért, amelyet méltán érdemelt meg! A magyar orvosi (ide értem a farmát is...) blogoszféra is picit ott volt vele! (a győztessel könnyű azonosulni.)

Persze a verseny még folytatódik! HAJRÁ!

Le akarsz szokni a bagóról? CHAMPIX!

2007.07.11. 21:52 | dr_iMRE | 6685 komment

Címkék: champix

Bluelake Cogito ergo sum blogján olvastam a Champix tablettáról, amely képes lehet eredményesen támogatni a dohányzásról, vagy akár az alkoholról való leszokást. Egy kutatást áttekintve tárgyalja az eredményeket.

Ha sikeresen használta valaki, feltétlen hagyjon kommentet az oldalán! - lehet, hogy nőni fog a Champix forgalma?

Tanuljunk a Merck-től! 2.

2007.07.11. 21:42 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: web 2.0 merck marketing mix

Kanyarodjunk rá akkor a lehetséges - esetleg szükséges - megoldásra. A hagyományos reklám 2 fontos mérőszáma az "elérések száma" és a "frekvencia", azaz hány embert ér el az üzenet és hányszor. Ezek most is fontosak, de kiderült, hogy van egy fontos 3. dimenzió is, angolul ENGAGEMENT. Mennyire vonódott be célcsoportunk a számunkra fontos üzenetbe. Kicsit hasonló, mint az újabb webes látogatottsági statisztikák között egyre fontosabb szerepet kapó lojalitási paraméterek - mennyi időt tölt el oldalunkon a felhasználó, és milyen gyakran tér oda vissza. Ezek igazi MÉLYSÉGI adatok. Jelen webes technológiák alkalmasak arra, hogy - a gyógyszerek magas értékének megfelelően - közvetítsék, ugyanakkor mérjék is a felhasználók számára szolgáltatott értékeket, illetve azok percepcióját azokról. Így van, erre a web 2.0, a nagy társasági háló kiválóan alkalmas. Egy feltétellel: a közösségeket tisztelet illeti meg, amely nem tűri meg a "hidden agenda"-t, a behálózást. A technológia ugyanis halott önmagában.

Egy ábrát lássunk erről az átalakuló világról.
























Magas impaktú a csatornánk, ha hiteles, illetve értékes, gazdag tartalmat képes közvetíteni. Rizikót jelentenek azok a csatornák, amelyeken könnyen alakítunk ki elégedetlenséget, a törvényesség határait könnyen átlépik, negatív a megítélésük. A jövőre vonatkozó trend, hogy az orvoslátogatás impaktja csökken, kockázata nő (ugye, ezt könnyen belátjuk?). DE: nő pl. az eDetailing (az elektronikus csatornákon történő ügyfélcentrikus termék és szolgáltatás promóció) impaktja, miközben csökken a kockázata! Hurrá - mi is foglalkozunk ilyesmivel! Kérdés, hogy mikor mixelik össze a koktélt az új recept szerint a vállalatok, hogy azt elégedetten fogyasszák az érintettek?

Aki szeret prezi diákat nézni, azoknak ajánlott letölteni!

Első Magyar Orvosi Blog Karnevál

2007.07.10. 19:37 | dr_iMRE | 2 komment

Címkék: orvosi blogok

Hű! Már a 4. résznél járunk! Melegen üdvözlöm (tessék szűken érteni) Meskó Berci - MedIQ - újabb remek munkáját.

Mi is helyet kaptunk sok kiváló dr. blogger kollégánk mellett. Van itt komoly orvosi szakma, pályaválasztási tanácsadás (algoritmikus döntés támogatással), sport tudósítás, interjú és cikk kommentár. Igazi karneváli hangulat! Nem akar valaki e-mail kampányt indítani?

Tanuljunk a Merck-től! 1.

2007.07.10. 18:51 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: reklám orvoslátogatás merck

"Az iparnak olyan új módon kell az orvosokkal találkozni, amely az ő fogalmaiknak megfelel."

Adam Schechter a Merck US Human Healthcare elnöke így látja. Hát erről írunk ebben a blogban!...lehetnék nagyképű. Nos, nem gondolom, hogy itt olvasott az elnök a témáról először, de előadást tartott egy komoly konferencián. Miért is mondta ezt?

Nem megy olyan jól a Merck-nek, mint régen, és hamarosan másoknak sem fog...ha nem tesznek valamit. Igen, a 2. fokozatba kell kapcsolni. Jelenleg 100 orvoslátogatói vizitből 56 végződik tényleges orvos-képviselő találkozásban. Ebből pedig 27 (!) pusztán minta, vagy egyéb átadásáról szól. Semmi tudomány! Az átlag vizit pedig - az elnök szerint - 4.6 perc hosszú. A legtöbben ennél kevesebbet mondanak (2.5 perc). Mi, magyarok még jobban állhatunk. Ilyen adatok mellett - ismerve az orvoslátogatói költségeket - nem csoda, ha a Merck is ritkítani akarja katonái számát. Ez van!

De miért? Mert szépen lassan átalakult az ügyfelek (orvosok) kommunikációs szokása. Kevesebb újság, kevesebb TV, kevesebb rádió, több internet és több mobil. Imígyen illik ezt figyelembe venni. Nem csak azért, hogy jobban menjen a bolt, hanem mert szokatlan és zavaró, ha nem veszik figyelembe az ember szokásait. Velem így van!



Egyébként amerikában (de mi sem állunk rosszul, orvosokra gondolok) a polgár média fogyasztásának (borzasztó!) 39%-át online teszi. A reklámköltés részesedése ellenben mindösszesen 4.5% online. Te fizetnél olyasmiért, amit a kutya meg nem néz, illetve csak az idegességét fokozza? Erről van szó.

Mi lehet a kiút? Holnap elmondom...

Gyógyszeripari e-mail kampányok

2007.07.03. 18:11 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: kampány e mail

Ígértem néhány gondolatot az 1.0-ás világ lehetőségeiből:

Egy viszonylag friss felmérés adatai (WhittmanHart, 2006.) azt mutatják, hogy a leghatalmasabb gyógyszeripari márkák sem veszik komolyan azt a tényt, hogy a postát felváltotta az e-mail és megjelent az ügyfélkapcsolat gyakorlata is.

  • A 25 legnagyobb vényköteles márka közül (USA) mindössze 3 rendelkezik hűség-programmal.
  • A top 100 legnagyobb gyógyszeripari termék weboldalai közül csak 5% küldött valamilyen e-mail üzenetet(!!).
  • A 25 mega-márka közül csak 15 rendelkezett valamiféle e-mail programmal.
  • Az e-mail hírleveleket, illetve egyéb e-mail üzeneteket kiküldő oldalak esetében a többség nem rendelkezik konzisztens stratégiával (üdvözlő mail, gyakoriság, téma).

Mi az üzenet? Természetesen a fokozottabb realitásérzet szükségessége! Ha értéket, mondom ÉRTÉKET termelünk, akkor figyelni kell a vásárlókra, törődni velük, babusgatni, keresni a kapcsolatok lehetőségét. Az e-mail ma már régi szerzetnek számít, bár még mindig az egyik leghatékonyabb online eszköz. Tessék használni!

Egy megjegyzés: mielőtt használnánk a jó öreg e-mail adta lehetőségeket, érdemes elgondolkodni, hogy eddig miért nem tettük?

Mit üzen az iPhone?

2007.07.02. 19:57 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: iphone

Nem kell félni! Nem fogok lelkes high-tech szöveget nyomatni - bár büszke vagyok arra, hogy Magyarországon elsők között birtokoltam egy valódi 3G-s mobilt (Nokia N70) - inkább az "Alma" marketingje érintett meg. Annak idején a Google is valami hasonlót csinált, csak náluk érthető volt, mivel nem fulladoztak a Dollárban. Szóval, "hagyd, hogy a NÉP vigye a hírt!" A recept elég egyszerű. Nem tagadom, azért nem árt egy zúzós termék sem, amit a nép magasztalhat, vagy éppen fikázhat. Pár kémfotó elhintése itt, rövid YouTube videó ott, és egy elég karizmatikus arc, Steve Jobs.













A Webisztánt idézve, "A Google News szerint az elmúlt hónapba mindösszesen 11 713-szor. (a hivatalos médiában megjelent írások). Igen, az Apple marketingkampányát a közösségi szájtok (Digg, Slashdot, Techmeme) és a blogok nyerték meg; a macianok, a fanatikusok blogjai (Apple Insider, TUAW, MacRumors), és az olyan véleményformáló nehézbombázók mint az Engadget vagy a Gizmodo. És persze a többezer másik blog."

Mit ad a gyógyszeriparnak az iPhone? MŰKÖDIK A WEB 2.0!

Holnap pár szót arról, hogy milyen tartalékok vannak még az ipar számára akár az 1.0-ás világban is (elég idétlenül hangzik.).

Hallgatni arany. Vagy nem...?

2007.07.02. 15:39 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: humor

Sürgősen el kellett utaznom Ausztriába az ottani gyógyszeripart tanulmányozni...Eljutottam az Alpokba egy gleccseren átmászva, meg a Krimmler vízesésen átúszva . Hóviharba keveredtem a fiammal (ez igaz!), megtámadott bennünket egy mormota, de a végén sikerült megmenekülnünk és még időben hazaérni, hogy blogot írhassak...Sajnos csak a gyógyszeriparral nem sikerült találkoznom, de pótolom! Egyébként nem állok gyógyszer hatása alatt, azt hiszem.

Szörvéj Prodaktmenedzsereknek:)

2007.06.25. 23:35 | Pajo | Szólj hozzá!

Címkék: pharma termékmenedzser

What are the duties of PMs?
Make good presentations
Increase the sales
To hold meetings
To manage the boss
Make the brand plan
Enjoy the incentives
To agree with Key Opinion Leaders
All above
  
pollcode.com free polls

Európai eHealth Directory

2007.06.22. 11:17 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: blog ehealth

Létrehozták az Első Európai eHealth Könyvtárat (eHealth Directory.eu), ahol megtalálhatja az egészségre szomjas látogató a releváns tartalmakat. Egyenlőre zavaróan karcsú a könyvtár, de lehet beküldeni linkeket, hogy gazdagodjon. A Top Hits alatt láthatjuk, hogy melyek a legnépszerűbb linkek. Van egyébként blog kategória is, kemény 9 bloggal (azért ennyire nem rossz a helyzet!)

Ha szoftverre van szükséged

2007.06.22. 11:08 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Kedvenc számítástechnikai magazinom (CHIP) új oldallal rukkolt elő: CHIP DOWNLOAD. A "világ első interaktív letöltő centruma" bevezetővel próbálja még jobban eladni magát (akár gyógyszer reklám is lehetne...). Egyébként tényleg jó, mivel a közösségi oldalként működik, így a kazalnyi letölthető programról diskurzust folytathatunk azokkal, akik már kipróbálták azokat.
Ha valamilyen szoftverre van szükséged, csak kukkancs be (RSS-el is követheted).

A YouTube megtizedeli az Internetet!

2007.06.19. 11:53 | dr_iMRE | Szólj hozzá!

Címkék: p2p youtube http

Kicsit technikai jellegű információ, de nagy a jelentősége: a fájlcserélgetők (P2P, amit sokan illegálisnak tartanak, de mindenki használ) 4 év után visszacsúsztak másodiknak a HTTP mögé. Ez nem azt jelenti, hogy a P2P hálózatokon csökkent a forgalom, hanem a régebbi, HTTP adatforgalom növekedett aránytalanul - állítja az Ellacoya Networks, 1 millió szélessávot használó amerikai vizsgálata után.

Ami érdekessé teszi ezt az pediglen a YouTube! Egymaga kb. 20%-át adja a teljes HTTP adatforgalomnak és - most tessetek kapaszkodni - a teljes Internet forgalmának a TIZEDÉT! Ez pediglen brutális mennyiség. Van jövője a Web 2.0-nak? Persze, hogy van! És akkor még csak a YouTube-ról szóltunk.

A marketing és gyógyszermarketing szempontjából is ennek óriási a jelentősége, ugyanis ezen oldalakon el lehet helyezni spéci videókat, termék és szolgáltatás ismertetőket, akár speciális csoportokat is ki lehet alakítani, bátorítva a közösségen belüli kisebb csoportok létrejöttét egy adott ideig. Persze ez más, mint a TV reklám, meg a szaklapokban való hirdetés, meg a konferencia megjelenések. De vannak már jó példák arra, hogy nagy cégek az egyszerű felhasználók homokozói felé veszik az irányt. Miért? Mert itt va az ügyfél.

A hírt egyik kedvenc technikai portálomról, a Terminal.hu-ról vettem.

Gyógyszer blog a GSK-tól!

2007.06.18. 09:16 | dr_iMRE | 5 komment

Címkék: gsk alli

Nocsak, nocsak, nocsak! Megmozdult az alvó oroszlán! Blogot indított a gyógyszeripari óriás! Amerikában az egyetlen testsúlycsökkentő, recept nélkül beszerezhető gyógyszer (OTC) az alli (ez a neve!). A zsírlebontásba avatkozik bele úgy, hogy enzimet gátol a béltraktusban, így a zsírok a széklettel ürülnek, és nem deponálódnak a hason, vagy a popsin.








Az alliConnect megjelenése mindenképpen komoly előrelépés az ipar részéről, hiszen lehetőséget teremt(ene) egy alapvető kommunikációs fordulatra, a felhasználókkal való közvetlen BESZÉLGETÉSRE.

A blog hangsúlyozza, hogy a vállalat nézeteit képviseli, ezért az 5 bloggertől (remélem tényleg ők írják) nem várhatjuk, hogy esetlegesen majd másik cég termékét javasolják. De legalább emberek szólnak hozzánk (még fényképük is van).

A köszöntőt maga a Consumer Healthcare vezetője, Steve Burton írta és talán kicsit gyorsan a lényegre térve, bizonyságot tesz a gyógyszer mellett azzal, hogy személyesen tudatja velünk, itt nem valami olcsó csodaszerről van szó, mivel ő is használja, mitöbb 30 fontot fogyott általa (ez kb. 15 kg). Azután segítve az eligazodásban megtudhatjuk, hogy június 15-től megtalálhatjuk a hozzánk közel eső patika polcain (persze ez az USA-ra vonatkozik, ne rohanjunk a Szentlélek Patikába azonnal...).

A blog azt ígéri, hogy kétirányú kommunikációról lesz szó: kommentezzetek kedves vásárlók! És a legnagyobb ígéret: "Őszintén akarunk beszélni Önnel a testsúlycsöökentésről." Úgy legyen. (folytatjuk)